In i sistemi di cumunicazione wireless muderni, i duplexer, i triplexer è i quadplexer sò cumpunenti passivi chjave per ottene a trasmissione di signali multibanda. Combinanu o separanu signali da parechje bande di frequenza, permettendu à i dispositivi di trasmette è riceve parechje bande di frequenza simultaneamente mentre spartenu antenne. Malgradu e differenze in nomi è strutture, i so principii basi sò simili, cù a principale differenza chì hè u numeru è a cumplessità di e bande di frequenza trattate.
Duplexer
Un duplexer hè custituitu da dui filtri chì spartenu un portu cumunu (di solitu un'antenna) è sò aduprati per implementà e funzioni di trasmissione (Tx) è ricezione (Rx) nantu à u listessu dispusitivu. Hè principalmente adupratu in i sistemi duplex à divisione di frequenza (FDD) per impedisce l'interferenza mutuale separendu i signali di trasmissione è di ricezione. I duplexer richiedenu un altu livellu d'isolamentu, di solitu sopra à 55 dB, per assicurà chì u signale trasmessu ùn affetti micca a sensibilità di u ricevitore.
Triplexore
Un triplexatore hè custituitu da trè filtri chì spartenu un portu cumunu. Permette à un dispositivu di processà signali da trè bande di frequenza diverse simultaneamente è hè spessu adupratu in sistemi di cumunicazione chì anu bisognu di supportà parechje bande di frequenza simultaneamente. U cuncepimentu di u triplexatore deve assicurà chì a banda passante di ogni filtru ùn carichi micca altri filtri è furnisce un isolamentu sufficiente per impedisce l'interferenza mutuale trà e bande di frequenza.
Quadplexore
Un quadruplexer hè custituitu da quattru filtri chì spartenu un portu cumunu. Permette à u dispusitivu di processà signali da quattru bande di frequenza diverse simultaneamente è hè adattatu per sistemi di cumunicazione cumplessi chì richiedenu una alta efficienza spettrale, cum'è a tecnulugia di aggregazione di portanti. A cumplessità di cuncepimentu di u quadruplexer hè relativamente alta è deve risponde à requisiti stretti di isolamentu incrociatu per assicurà chì i signali trà e bande di frequenza ùn interferiscenu micca trà di elli.
Differenze principali
Numeru di bande di frequenza: I duplexer processanu duie bande di frequenza, i triplexer processanu trè bande di frequenza è i quadplexer processanu quattru bande di frequenza.
Cumplessità di cuncepimentu: À misura chì u numeru di bande di frequenza aumenta, a cumplessità di cuncepimentu è i requisiti d'isolamentu aumentanu ancu di cunsiguenza.
Scenarii d'applicazione: I duplexer sò spessu usati in sistemi FDD basichi, mentre chì i triplexer è i quadplexer sò usati in sistemi di cumunicazione avanzati chì anu bisognu di supportà parechje bande di frequenza simultaneamente.
Capisce i modi di funziunamentu è e differenze di duplexer, triplexer è quadplexer hè cruciale per cuncepisce è ottimizà i sistemi di cumunicazione senza filu. A selezzione di u tipu di multiplexer adattatu pò migliurà efficacemente l'utilizazione di u spettru di u sistema è a qualità di cumunicazione.
Data di publicazione: 03 di ghjennaghju di u 2025